Na ± 1 jaar van voorstudie heeft Keurslagerij Westerman besloten over te stappen naar de semi-zelfbediening.

Achterliggende gedachte

Achterliggende gedachte

De wijze waarop vroeger de klantvolgorde bepaald werd, bijvoorbeeld door een nummertje of wie het eerst in de winkel was, is achterhaald. De consument kun je splitsen in twee categorieën: de “run-shopper” en de “fun-shopper”. De “run-shopper” is gehaast en heeft het druk. Als hij/zij moet wachten bij de toonbank op andere klanten die in zijn/haar ogen te lang werk hebben dan is die persoon geïrriteerd. Ook de klant die dan aan de beurt is voelt die druk van de klanten achter hem/haar, wat ook onplezierig is. In de nieuwe situatie kan de “run-shopper” zelf zijn/haar tijd bepalen bij het zelfbedieningsmeubel en direct doorlopen naar de centrale kassa.

De “fun-shopper” is meer aan het winkelen en ideeën aan het opdoen en heeft dus geen hinder meer van het feit dat er andere mensen staan te wachten op hem/haar. Daardoor ontstaat er bij dit soort klanten eerder een tevreden gevoel. Als de “fun-shopper” alles verzameld heeft, kan hij/zij naar de centrale kassa lopen en afrekenen.

De redenen dat Keurslagerij Westerman heeft gekozen voor een centrale kassa, is voornamelijk hygiëne en gemak voor de consument. Geen problemen meer met kleingeld dat op de grond valt en soms zelfs tussen het vlees. Verder is een aparte kassa nodig om de “run-shopper” te bedienen.

In het zelfbedieningsmeubel vindt u:

In het zelfbedieningsmeubel vindt u:

  • kipproducten, er kan zo geen kruisbesmetting ontstaan en tevens denken we dat de Keuringsdienst van Waren een dergelijk systeem in de toekomst gaat eisen.
  • vlug-klaarproducten, deze zijn verpakt per 2, 3 en 4 stuks; uiteraard is de door u gewenste hoeveelheid altijd via de bedieningstoonbank te realiseren
  • varkensvlees/rundvlees, wanneer deze artikelen in de reclame zijn, liggen ze vaak op de bedieningtoonbank en in het zelfbedieningsmeubel.
  • gehakt dit ligt verpakt per ±500 gram en ±750 gram; bij de bedieningstoonbank kunt u andere gewenste hoeveelheden bestellen

Verder is het een groot voordeel voor de consument dat vooraf bekend is hoeveel er moet worden betaald, voor bijvoorbeeld 4 schouderkarbonades of 750 gram rundergehakt. Klanten kunnen ook de hoeveelheid en de kwaliteit beter inschatten doordat ze het artikel zelf kunnen beoordelen voordat ze overgaan tot koop.

Op het zelfbedieningsmeubel staan alle kruiden en specerijen gepresenteerd, zodat de klant in alle rust de juiste keuze kan maken. Uiteraard zijn wij altijd bereid om hierbij advies te geven.

In het bedieningsmeubel ligt verder vers varkens- en rundvlees. De maaltijden, maaltijdcomponenten en de borrelsnacks vindt u er ook. Uiteraard kunt u als u dat wenst, ook alles bij de bedieningstoonbank bestellen.

In het semi-zelfbedieningsmeubel worden alle vleeswaren vers voorverpakt. Dit geldt ook voor de schepsalades en de worstsoorten. Dit meubel is een ”half-bedieningsmeubel” en “half-zelfbedieningsmeubel”, dus even iets vragen aan de verkoopster is geen probleem.

Is het gehakt van steeds dezelfde kwaliteit?

Is het gehakt van steeds dezelfde kwaliteit?

Vaak wordt deze vraag gesteld. Het antwoord hierop is: ja hoor: ’s morgens wordt er een partij door de gehaktmolen gedraaid. Tweederde deel dan op schaaltjes gelegd en ingepakt met de machine. Eenderde vindt zijn weg naar de bedieningstoonbank. Al het vlees dat in het zelfbedieningsmeubel ligt is zelf verpakt en geportioneerd.

Westerman keurslager & Keur Culinair

Winkelcentrum Autorama
Beneden Oosterdiep 165 Veendam
9645 LN Veendam
0598-612700

Openingstijden

maandag 10:00 - 18:00
dinsdag 08:30 - 18:00
woensdag 08:30 - 18:00
donderdag 08:30 - 21:00
vrijdag 08:30 - 18:00
zaterdag 08:30 - 17:30
zondag Gesloten